woning bouwen in Bonaire

Heb je wat op- of aan te merken laat het horen ...

Moderators: Chris, Thomas

woning bouwen in Bonaire

Berichtdoor Peter » 03 sep 2006, 19:09

Wij overwegen een huis te bouwen in Bonaire. Voor een groot deel wil ik dit eigenhandig doen. Ik ben op zoek naar iemand die dit traject eerder heeft meegemaakt.
Peter

Berichtdoor TNCB » 03 sep 2006, 19:11

Hoi Peter,

Heb even geduld, Jo komt binnenkort vast wel even om de hoek kijken. Hij doorloopt dat traject op dit moment.

Gr. Kas
TNCB
Blijft maar terug komen
Blijft maar terug komen

Berichtdoor Peter » 03 sep 2006, 20:51

Bedankt Kas,

Ben benieuwd..

Mvg,

Peter
Peter

Berichtdoor jo » 05 sep 2006, 09:04

Ha die Peter hier ben ik dan.
Wij zijn nu bezig om een huis te bouwen op Bonaire maar wij laten het wel helemaal afbouwen.
Het probleem op het eiland is dat als jij ergens komt voor stenen of cement dat er dan nogal vlug gezegd wordt dat het op is omdat jij geen oficieele aannemer bent terwijl de aannemers weten hoe en waar ze ergens moeten zijn.
Ik laat mijn huis bouwen door een antiliaanse aannemer deze man ( Pedro ) komt heel erg goed zijn afspraken na en komt ook niet met ineens hogere prijzen uit.
Er zijn een hoop aannemers op het eiland die je naaien waar je bij staat.
En dit maakt niks uit of het blanke of bonairiaanse mensen zijn hoor.
De blanken zijn daar soms nog erger.
Maar mocht jij echt dingen willen weten zoals tel nummers en zo dan laat het maar even weten suc6 met de voorberijdingen.
AYO.
jo
VIP Bezoeker
VIP Bezoeker

Berichtdoor Ingrid » 29 okt 2006, 20:34

Hallo Peter,

Beetje late reactie op je bericht, maar hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Wij hebben een (bestaand) huis gekocht op Bonaire en laten daar nu 4 appartementen casco bij bouwen. Wij hebben een geweldige (Bonaireaanse) aannemer gevonden, Chen StJago die uitstekend werk aflevert en zich aan alle afspraken houdt.
Omdat het grote werk al gedaan is, zijn wij zelf niet voor problemen wat betreft gebrek aan bouwmaterialen etc. komen te staan. Wij werken zelf de appartementen af; tegelwerk, sanitair, ramen en deuren en schilderwerk.
Het is wel handig om - als je dit plan doorzet - vanuit Nederland het een en ander mee te nemen, met name sanitair en wandtegels. Daarvan is hier niet zo veel keus en het is echt veel duurder dan in Nederland.
Vloertegels hebben we hier vrij eenvoudig (en voordelig, bij Playa Trading) kunnen krijgen.
We hebben ook veel informatie en tips van Chen gekregen, dat helpt natuurlijk ook altijd.

Mocht het voor jou allemaal doorgaan: heel veel succes! Het geeft ons een heel goed gevoel om met eigen handen je "droom" te realiseren. Hopelijk lukt dat jou ook.
Ingrid

Berichtdoor Hester en Guido » 18 jan 2007, 07:52

Hallo Ingrid en Jo,

Jullie hebben beiden eigen huizen laten bouwen en hebben daarvoor een betrouwbare aannemer gevonden maar hoe zat het met het ontwerpen van de bouwplannen?
Hebben jullie dat zelf gedaan of hebben jullie een architect ingeschakeld?
En hoe staat het nu anno jan 2007 met de bouw? Al klaar?

Enne, Jo, was jij al op Bonaire toen er met de bouw werd gestart?

Groetjes, Hester en Guido
Hester en Guido

Berichtdoor Ingrid » 19 jan 2007, 13:48

Hallo Hester en Guido,

Wij hebben de appartementen zelf ontworpen en vervolgens een officiële bouwtekening laten maken door iemand hier op het eiland. De Dienst Ruimtelijke Ordening en Beheer (DROB) heeft op basis van die bouwtekening een bouwvergunning afgegeven.
Nu is een compleet woonhuis iets anders dan een appartement, dus ik denk dat jullie meer aan de ervaringen van Jo hebben.

Tijdens de bouw zijn we een paar keer op Bonaire geweest, vanaf augustus 2006 wonen we hier definitief. We hadden contact met onze aannemer via telefoon of soms fax en dat verliep probleemloos.
Chen heeft de appartementen en het zwembad binnen de afgesproken tijd opgeleverd en wij zijn nu bezig met de afbouw. Over een kleine maand moet alles af zijn.

Een betrouwbare aannemer is dus heel belangrijk. Mochten jullie vaste plannen hebben om hier een huis te laten bouwen, dan wil ik jullie met alle plezier in contact met Chen brengen.
Overigens zijn op Bonaire ook hele leuke bestaande huizen te koop.

Groet,
Ingrid
Ingrid

Berichtdoor Hester en Guido » 20 jan 2007, 15:59

Hoi Ingrid,

Dank je wel voor je berichtje, hopelijk leest ook Jo deze berichten want we zijn natuurlijk nieuwsgierig naar zijn ervaringen!

We gaan voor als nog uit van een zelf te (laten) bouwen huis ipv een bestaand huis omdat we land hebben gekocht op Bonaire.

Alle info is van harte welkom!!!

Groetjes, Hester en Guido
Hester en Guido

Re: nog steeds tevreden gebleven 6 jaar na dato??

Berichtdoor konijninhol » 14 feb 2012, 21:23

Ingrid schreef:Hallo Peter,

Wij hebben een geweldige (Bonaireaanse) aannemer gevonden, Chen StJago die uitstekend werk aflevert en zich aan alle afspraken houdt.
......

Hallo,

Bent u na 6 jaar nog steeds tevreden over de aannemer en zit hij nog op Bonaire??

vriendelijke groet
konijninhol

Re: woning bouwen in Bonaire

Berichtdoor Hokipa » 15 feb 2012, 12:11

Hallo Konijninhol,

Het antwoord op je gestelde vraag kan ik je ook geven. Ik was ook op zoek naar deze aannemer. Helaas is C.St Jago overleden.
Zeer spijtig dat te moeten meedelen.
Suc6 met je plannen.
Hokipa.
Hokipa
Geïnteresseerd
Geïnteresseerd

Re: woning bouwen in Bonaire

Berichtdoor oboly » 01 jul 2015, 13:39

Ok, maar wie weet nu een andere aannemer waar ik kan aankloppen?

Tevens een architect voor een bouwtekening?

Vanuit hier in Nederland is het allemaal wel erg lastig te regelen en ga volgende maand pas naar Bonaire... #-o
oboly

Keer terug naar Hotels / Bungalows / Huizen / Appartementen / Autoverhuur ...