Mangrove Centrum organiseert snorkeltochten

Als je niet kunt / wilt duiken dan kun je nog altijd prachtig snorkelen ...

Moderators: Chris, Thomas

Mangrove Centrum organiseert snorkeltochten

Berichtdoor Luuk » 11 aug 2007, 16:32

Het Mangrove Info Centrum is bekend van de kayak en bootexcursies in het ongerepte mangrovebos Lac Bay Bonaire. Alle excursies worden begeleid door goed opgeleide gidsen.

Naast deze tochten, gaat het Mangrove Info Centrum ook snorkeltochten snorkeltochten organiseren. Je snorkelt in het heldere ondiepe water van Lac Cay. Grote kans dat je een rog of schildpad tegenkomt!

Voor reserveringen/boekingen bel: (int. 599) 780 5353
of
E-mail: info@mangrovecenter.com
Luuk
VIP Bezoeker
VIP Bezoeker

Re: Mangrove Centrum organiseert snorkeltochten

Berichtdoor joost » 15 jul 2009, 10:04

is het ook toegestaan om alleen de mangrove in te gaan, zonder gids dus?
joost

Berichtdoor Luuk » 15 jul 2009, 10:14

Naar mijn weten niet, zijn volgens mij de regels van Stinapa.
Daarnaast is dan nog de vraag, hoe wil je erin gaan? Motorboten zijn verboden (behoudens bijzondere vergunning die slechts aan enkele is verstrekt). Alleen met een kajak en de juiste weg vinden/weten beschadig je niets. De mangrove is zeer kwetsbaar, het zeewier mag niet beschadigd worden dus dan zou je exact moeten weten wat je wel kan/mag en niet. Lopend kan je ook heel veel beschadigen. De habitat van de mangrove is essentieel voor de voortplanting van nagenoeg alle dieren die daar leven en zich voortplanten, ze noemen het niet voor niets de kraamkamer van de zee.
Tevens kan je er ook aardig de weg in kwijt raken en dat is geen pretje.

Het mangrove Info Centrum is juist opgericht om de kans te geven op een verantwoorde manier de Mangrove te kunnen bezoeken. Met een lange tour krijg je naast een leuke en interresante rondtocht ook de gelegenheid te snorkelen en aanwijzingen hoe je schade aan de habitat kan voorkomen. Het is het meer dan waard.
Luuk
VIP Bezoeker
VIP Bezoeker

Berichtdoor joost » 15 jul 2009, 19:18

Oke Luuk, bedankt voor je reactie.

Even voor de duidelijkheid..ik ben nog nooit op Bonaire geweest en heb dus ook nog geen beeld van de ( on) toegankelijkheid van het mangrove gedeelte.

Ik vertrek de 25 e naar bonaire, en wil veel gaan snorkelen en onderwater fotograferen. Mangrove leent zich hier natuurlijk uitstekend voor. Mijn doel is uiteraard niet om de boel te ontregelen. Heb een groot hart voor natuur. Maar als het even kan doe ik liever dingen zonder gids. Geeft je net een stuk meer vrijheid. Maar dan moet dat uiteraard wel mogelijk en verantwoord zijn. Ik behoor niet tot de groep toeristen die nog nooit iets alleen heeft ondernomen en denkt alles aan te mogen raken en meenemen.

Groeten van joost
joost

Berichtdoor Luuk » 15 jul 2009, 19:44

Hai Joost,
Kan ik me voorstellen dat alleen meer vrijheid geeft, als je contact met het Mangrove Info Centrum (Elly moet je daarvoor hebben) leg dan je vraag/wens uit en misschien valt er wat te regelen. Zij is zelf ook een hele goede fotograve en zal je wens ongetwijfeld begrijpen. Ik weet natuurlijk niet of zij ook daadwerkelijk wat kan regelen voor je, er zal altijd iemand met je mee moeten. Uiteraard betaal je daar ook voor.

Als je op Bonaire bent bel haar dan of stuur haar van te voren een mailtje.
Succes en heel veel plezier straks (onder en boven water). Telefoonnummer en mail staat in deze topic.
Luuk
VIP Bezoeker
VIP Bezoeker

Keer terug naar Snorkelen ...