Nieuw hier? Stel je hier voor

Gewoon gezellig kletsen ...

Moderators: Chris, Thomas

Re: Nieuw hier? Stel je hier voor

Berichtdoor Bounty » 10 maart 2010, 01:58

Hallo iedereen :D

Heb me net aangemeld en was op zoek naar een plekje waar ik me netjes voor kon stellen...

Ik ben Rob en mijn interesse voor Bonaire is ontstaan na een vakantie op Curacao en de mislukte verhuisplannen daar naartoe vanuit Nederland. Door een lichamelijke handicap was het onmogelijk me daar te verzekeren voor ziektekosten. Op Bonaire is dat waarschijnlijk niet anders, maar vanwege alle veranderingen en nauwere banden met Nederland zou daar ook een verplichte verzekering komen voor iedere inwoner op Bonaire in januari 2011. Maar het blijft politiek en daar kun je nooit zeker van zijn en de datum lijkt nu al onhaalbaar, als het al doorgaat.

Maar goed ik wil niet te veel afwijken van het 'voorstellen' maar zo begrijpen jullie een beetje hoe mijn interesse is ontstaan. Inmiddels is deze interesse veel dieper en ben ik op zoek naar leuke contacten en allerlei weetjes over dit mooie eiland. En hoop ook mensen te vinden met praktische ervaring op het gebied van emigratie en een lichamelijke handicap. Dit forum leek me een leuke plek en aanvulling.
In april kom ik een paar weken op vakantie, dus wie weet zien we elkaar nog live 8)

Groetjes,
Bounty.
Bounty

Berichtdoor JesseUitLeiden » 07 mei 2010, 13:24

Hallo, ik ben Jesse - 19 jaar en woon in Nederland, maar ik wil zo snel mogelijk naar Bonaire verhuizen (Alleen), m'n vriendin woont er, en een relatie voort zetten over zo'n grote afstand vind ik maar moeilijk.
Ik ken ook veel mensen op Bonaire:D
JesseUitLeiden

Berichtdoor woestijnroos » 20 jul 2010, 23:28

Bon bini allemaal,

Mijn naam is Sandra Weiss, 39 jaar met al enkele jaren serieuze plannen om naar Bonaire te emigreren. Via deze site probeer ik contacten te maken met mensen van het eiland om op deze manier meer te weten te komen over de cultuur en mogelijkheden qua werk op Bonaire. Ik heb eerder pogingen gedaan via online sollicitaties per email, maar dat leverde niets op. Een werkgever wil je toch zien hè? Heel begrijpelijk. Mijn gegevens zijn bekend bij Stichting Prokjekt, een stichting die zich bezig houdt met jongeren met gedragsproblemen. Ik zou graag het roer in mijn leven helemaal willen omgooien op Bonaire betreft werk. Tot nu toe heb ik altijd op kantoor gewerkt als secretaresse, managementassistente, administratief medewerker of planner. Nu wil ik graag iets doen om Bonaire vooruit te helpen. Mijn Nederlands, Engels en Duits zijn perfect in woord en geschrift en ik spreek matig Spaans, Frans en een beetje Swahili en Papiamento. Ik ben ook wandelgids geweest en zou graag een job willen waarbij ik mijn organisatietalent kan combineren met kinderen en natuur. Ik heb het al geprobeerd bij Walvisbaai NP als ranger, dat lukte helaas niet. Ook zou ik graag mijn eigen kleine winkel op willen zetten, naast mijn hoofdjob en daar mijn eigen gemaakte produkten zoals lijsten en schilderijen en Bonaireriaanse produkten willen verkopen. Any advice is welcome!

Groeten uit een warm Nederland
Sandra
woestijnroos

Vorige

Keer terug naar Kletspraat ;)